Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

28 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

De dag van de wet van Murphy
Een Deja vu gevoel: waar en wanneer heb ik t eerder meegemaakt dat de eerste dag van een fietsers zo verloopt?! Lang geleden waarschijnlijk. Vroeg opgestaan na een wakkere nacht. De trein van 9 u naar Roermond, een frisse vroege start dachten wij. Maar de reis naar Utrecht bleek sowieso al een uur te gaan duren wegens werkzaamheden. Toen sprong er ook nog iemand boor de trein bij Utrecht-oververhit: de trein ging nu echt niet verder en bleef staan. Helaas voor ons zaten wij in het stuk trein qat niet aan het perronnetje kon parkeren dus konden en mochten wij de trein niet uit! Terug naar Hilversum dan maar! Daar bleek er geen enkele trein meer ergens heen te rijden. Nou ja: dan maar fietsen! Zo zaten al snel de eerste 20 km erop. Utrecht is nog steeds volop aan t verbouwen dus zelfs onze doorgewinterde Utrechtenaar kon de weg naar t station niet zo snel vinden. Toch nog even langs rosa' s huis rijden? Helaas was ze er niet. Wel een paar schilders die op een ladder haar kamer in stonden te koekeloeren. Geef haar maar een kus van ons, zei Joop.. Dat leek me nou niet zo een goed idee. Nou ja, uiteindelijk zaten we in de trein naar Roermond. Veel gedoe over de fietsen in de trein die steeds maar weer verplaatst, tassen eraf gehaald, etc moesten. In Roermond regende het inmiddels. Dat werd alleen maar erger terwijl wij over een romantisch zandpad langs de roer reden. Dat werd al gauw blubber zodat wij er na een uur uitzagen als verwilderde engerds . Bovendien bleek wen recente storm nogal wat bomen over het pad gewaaid te hebben zodat we telkens op boomstammen vastliepen.geheel verregend en onder de modder bereikten er dit stadje. Inmiddels hebben we in het winkelcentrum, wat op zaterdagavond het uitgangscentrum blijkt te zijn, de plaatselijke Italiaans bezocht.ik vergeet haast te vermelden dat we de camping maar hebben laten zitten. Toch wel dijn om even droog te zitten.
Zo is het dus nu: lekker bedje , glaasje wijn en morgen weer vroeg op.
Geen slecht fietsresulraat ondanks de obstakels: 83 kilometer op een middagje..
Wordt vervolg!

Dag 2 Jullich-remagen 97 km totaal 180
Honderd vandaag !! Dat had ik nog niet gedacht voor elkaar te boxen eigenlijk niet heel zwaar ondanks klimmetjes dat oefenen in de sportschool werkt ! En tenslotte de tweede helft am Rhein gezien 2-1 in pocket lucky wel terwijl Lien een boekje las.. Vandaag regen en zon en mooie landschappen maar ook mooie Duitse industriële archeologie ! Morgen fietsen we langs de Rijn eigenlijk de Waal qua Nijmegen !
Ps ik heb nu wel lekke band: terwijl ik dat boekje las liep die gluiperdleeg! Veel glas op de fietspaden en andere hobbels. Dus: weer een jotel of pension. Eigenlijk met hotelprijs. Morgen kijken of mijn bandenplak kwaliteiten de tand des Tijs hebben doorstaan. Jullie lezen het morgen..!

Dag 3 remagen-st goar (Lorelei) 85 km wisselend be wonky
Voor t eerst in ws 15 jaar band verwisseld. Totaal leeg gelopen, toch geen gaatje te vinden, vreemd! Ondertussen werden we belaagd door de man van t pension die onze handdoeken op vlekken aan t inspecteren was..! Hij beschuldigde Joop ervan de fiets net een witte handdoek bewerkt te hebben! T liep hoog op. Ik heb maar bekend dat t ws mascara was, waarop hij de doek terzijde smeed en uitriep: kapot ...
Toen we ons uit de voeten gemaakt hadden en 8 km verder langs de Rijn waren merkte ik dat ik de sleutel nog in mijn zak had..! Die man is echt niet blij met ons. We hebben hem afgegeven bij ander hotel, keurig gebeld enzo.
5 minuten later werd Joop door een hond van zijn fiets geslingerd: kapotte elleboog, vinger en veel blauwe plekken!
Verder verliep alles redelijk normaal. Prachtig fietspad langs de oever ( veel hobbels door wortels) wind in de rug dus dat snorde wel (soms wel 35 km per uur). Redelijk op tijd camping gevonden, tentje opgezet, voeten in t gras. Nu eten in t dorp met heerlijke rode rheinische wijn.

Dag 4 St. goar -nierstein 85 km zonnig weer
Weer een dag vooral langs de Rijn (Waal) knusse volkstuintjes aan het water , pieck achtige dorpjes dan weer ruige wanden , wijnvelden , zon op onze lijven lekker doorgefietst, weer 85 km verder, fietsen in een soort reflectie , trance achtig. Om 5 uur al op bestemming maar geen camping gevonden via afdingen een hotelletje geheel voor ons tweeën alleen aan de oever, voor het eerst slapen aan de Waal !!
Pension rheinblick geheten maar door Joop tot Waalzicht omgedoopt!

Dag 5 nierstein-St. Leon Rot. 90 km warm
Na een heerlijk ontbijt in de zon met uitzicht 'op de Waal' om 9.30u gestart. Mooie route door wijnvelden en kleine dorpjes. Mooie dom in worms. Vervolgens de industriegebieden rond ludwigshafen: imposant en eindeloos afgewisseld met bossen en weiden. Veel onverharde paden. Een wonder gebeurde: mijn net zelf verwisselde band bleek weer leeg te lopen, zonder duidelijke verklaring. Fietsenmakers zijn er bijna niet maar juist daar op dat moment was er een. Verklaring van 2 lege banden: een klein stukje glas, verborgen in de dikte van de buitenland prikte onder de druk van hobbelpaden een klein lek in de binnenband. De fietsenmaker, een soort oer- Duitser kon rt niet over uit dat ok P zulke afgesleten banden reed ( volgens de amsterdamse fietsen man kon ik nog wel 10 duizend km rijden).Eind van t verhaal is dat ik geheel vernieuwd qua banden weer verder reed. Suggestie of niet: t reed heerlijk op platt freie banden! Nog uren verde gereden via Speyer ( ook heel mooie dom) naar een meer bij St. Leon rot. Avondzon, een terrasje, basic food, een ganzen familie op t grasveld. De 8 kleintjes slapen, vader en moede houden de wacht. Moeder heeft een manke poot. Vader neemt extra zorgtaken op zich. Mooi toch?!

Dag 6 St. Leon- schellbron 85 km, zeer warm

'Das ist noch nichts..' Lachte de receptioniste van de camping in t Schwarzwalder Schellbron toen wij met rood aangelopen hoofden binnenvielen,' sie mussen noch über die Alpen..'
We hadden t zwaar: 3x hellingen tot 11%..dat werd lopen. Probleem met mijn versnelling door de nieuwe ketting die zich nog niet wil voegen met de tandwielen: dat maakt klimmen niet makkelijker: telkens zat de ketting vast. Gemene korte klimmetjes om ons bij de les te houden: dit is allemaal nog maar peanuts.,!
Mooie stadjes onderweg: Speyer, Bruchsal ( wat de geallieerden platgebombardeerd hebben: 1000 vrouwen en kinderen dood..
De weg was niet simpel te vinden, alsmaar vragen, op en afstappen.. Kortom: we kwamen met een stralend humeur die camping op. Maar, als t mooie rode tentje dan weer staat, de super lichtgewicht stoeltjes uitgeklapt en de dop van t bierflesje gaat , zijn we weer thuis!

Dag 7
Gisteravond heerlijk gegeten bij de Italiaanse kokkin die de keuken van de camping bestierde. Als jong meisje naar Duitsland vertrokken, op zoek naar werk. Bijzonder levensverhaal waar we even een glimp van meemaakten.
Vroeg op pad, voorspoedige tocht . Een uur later en ruim 20 km verder zaten we al weer aan de Torten in Weil der Stad.
Via een ruig bospad (natuurgebied Schonbruch) naar Tubbingen. Daar zitten we nu , aan de Neckar. Alweer achter een bord antipasti. De vreugdekreten uit de cafés zijn verstomd: heeft Duitsland verloren?
Morgen begint de zware etappe over die Schwabische Alp: help!
500 meter klimmen!
Dag 8 Am Dolau !!! Weer aan zo'n beroemde rivier alleen hier een fikse sloot. Geland in plaatsje sigma ringen na wat heet de zwaarsteetappe uitheteerststukte zijn. Ofwel we hebben de schwabisch s Alp overwonnen een klim van 500 meter met op het eind 8%, zonder te lopen. Viel wel mee dus. Een mooie dag fietsen, bewolkt en af en toe regen passend bij zo een klimpartij.nu met schuin oog België op een nul en wat gaan wij doen. Gewoon Duitsland Nederland finale dacht ik . Morgen nog 70 en dan nog een stukje en dan zijn we in een ruim weekje fietsen in bergen. !!

  • 28 Juni 2014 - 22:43

    Angelineenjoop :

    Met zo'n eerste dag kan het niet meer misgaan. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Ben ik er toch nog een beetje bij.
    Liefs Eveline

  • 30 Juni 2014 - 10:42

    Angelineenjoop :

    Hilarisch! Ga zo door. L&E

  • 30 Juni 2014 - 20:28

    Angelineenjoop :

    Ha, eindelijk ontdekt hoe dit werkt! Je moet eerst inloggen (voor degenen die net zo zoeken als ik). Leuke eerste dag! Ik zie het voor me. Op naar het vervolg. XXX ML

  • 30 Juni 2014 - 21:13

    Angelineenjoop :

    My, my, wat een onderneming... Heel stoer!
    Maar, ik ben wel een beetje lost: hoe lang blijven jullie in vredesnaam weg? Ik spot op deze site reisdata van half juni tot 31 december 2014 en zelfs 31 december 2015!
    Nou, ik hoor / merk het wel. Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.
    Dikke kus, Wendy

  • 01 Juli 2014 - 13:00

    Angelineenjoop :

    Nou, dat gaat lekker zo te lezen! Ik denk dat ik vanavond maar eens mijn intrek ga nemen in een zeker pand ergens aan een bekende gracht in de binnenstad. Zal ik ook een blog gaan bijhouden van mijn avonturen aldaar?
    Veel plezier nog met jullie onderneming.
    Chiao, Cees.

  • 05 Juli 2014 - 17:21

    Angelineenjoop :

    Lieve Angeline en Joop, sterkte op de Alp , leuk om jullie inlogboek te lezen , blijf jullie een heel stoer stelletje vinden, groeten vanuit de Bretonse kant van "onze"baai! Veel plezier , liefs Co

  • 07 Juli 2014 - 11:23

    Marein:

    Lieve Joop en Angeline. Zie dat jullie mijn treinfoto (na het filmfestival R'dam gemaakt) als herkenning gebruiken. Leuk. Het heeft even geduurd voor ik door had hoe jullie site te vinden. Gisteren aten Ton en Margret bij me en die zeiden direct via Google in te loggen. En dat lukt dus. Mooie verhalen al gelijk in het begin en het gevoel dit gaat jullie wel lukken. Veel liefs, Marein

  • 08 Juli 2014 - 11:53

    Heleen:

    Ontzettend stoer hoor,wat een mooi avontuur!Wij vliegen morgen naar Portugal,dat klinkt dan toch een beetje lui!liefs Rene en Heleen

  • 08 Juli 2014 - 23:07

    Margret:

    Lieve vrienden, wat een mooi avontuur ervaren jullie.
    het stuk met de hond spreekt me niet aan, schrikken zeg.
    gelukkig wordt het met regelmaat afgewisseld met antipasti en wijn/bier!
    veel succes en plezier met het vervolg, wij vertrekken morgen via Frankrijk naar Baskenland, heerlijk!

    Lieve groet Margret en Ton

  • 14 Juli 2014 - 19:34

    Margret:

    Lieve vrienden,
    Waarschijnlijk fietsen jullie nu door de bergen, ben benieuwd!
    Wij zitten in Zarautz, Baskenland, prachtige plek en nat, veel regen.
    De meiden genieten enorm van het surfen en wij van hen en de tapa's, wat een feest.
    We lopen veel , van camping naar stadje, en ik kan hier heerlijk over het strand hardlopen!
    Zaterdag Nasr een dorpje in de buurt van Girona, voor nu liefs van ons :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

angelineenjoop

angeline, wordt onderweg 60, en joop, 66, op de fiets naar rome. We willen proberen in vier weken er te zijn.

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: