Dag 20 argenta Ravenna via de kustweg Venetië-Rave - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Dag 20 argenta Ravenna via de kustweg Venetië-Rave - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Dag 20 argenta Ravenna via de kustweg Venetië-Rave

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

20 Juli 2014 | België, Balen

Vandaag is de bubbel waarin we reisden beetje geknapt: een Nederland vliegtuig neergeschoten? Katja en Hugo die zaterdag naar Israël afreizen terwijl daar het grond offensief verhevigd wordt, berichten van cliënten die ik beroepshalve moet volgen, vriendin/reisgenoot van Charlotte ziek in Boedapest...de blog niet niet blijkt te werken: in ene is ie er weer: de buitenwereld.
Gisteravond liep ik nog door een natuurgebied ten noorden van Ravenna, de avondhemel weerspiegeld in t water. Wat voor beestjes zijn dat die zich daar zitten te wassen? Beverkopje, wit befje, dunne staart? Nog steeds niet opgezocht maar wondermooi. Veel ouders met jongen in hun
kielzog. T gebied maakt onderdeel uit van de oude moerassen aan de Adriatische kust. We logeerden in Prato Pozzo, een Agri Turismo. Sympathiek, heerlijk eten maar zieltogend, economisch gezien ws. Prachtige fietstocht dwars door de plassen en rietlanden, over onverharde wegen. Aan de kust bleek het een echt Italiaans gekkenhuis: elk stukje strand afgebakend met bordjes. Komt er op neer dat je nergens zo maar in t zand mag liggen: je moet ligstoel huren. Dat doen er natuurlijk niet. Heerlijk gezwommen, dat wel en bedacht dat we nu dus van zee naar zee gefietst zijn.
Tureluurs van de drukte kwamen we in Ravenna aan, inmiddels te last om de beroemde mozaïeken te gaan zien: de kerken gaan om 19u op slot! Beetje jammer want morgen gaan we voort: de heuvels in .
Maar voordat we daarover gaan berichten, eerst nog een samenvatting van de voorgaande dagen