Dag 24 Citta in Castello - Assisi 80 km (omweg)‏ - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Dag 24 Citta in Castello - Assisi 80 km (omweg)‏ - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Dag 24 Citta in Castello - Assisi 80 km (omweg)‏

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

22 Juli 2014 | België, Balen

De dag van het water en de verdwaling.

Dat krijg je ervan als alle hemellichamen in het teken van 'kreeft' staan: veel stromend water! De hemel brak open en met veel gedonder en bliksem overspoelde ons pad met water. We konden schuilen bij een pompstation. Daar bleek een geheel verlaten lounge plek voor ons klaar te staan: super de lux! Nog een halfhartige poging gedaan om te liften maar dat schoot niet op. Toch maar doorgefietst na de ergste plens (zie foto). Prachtige route door Umbrië. Vooral de weg langs La Bruna was zo mooi! Veel leegstaande en Verlaten boerderijen en pallazzo 's. Ik kreeg dromen van het opknappen van zo een plek..waarom wil iedereen toch zo graag naar Toscane terwijl Umbrië er verwaarloosd bijligt maar zoveel moois en lekkers te bieden heeft.
Dat was het water van vandaag en de dromen.
Nu nog de hel. Die was er ook.we letten even niet op in Casa Diavolo (nomen Est omen) en reden gruwelijk verkeerd. We belandden op toevoerwegen van de autobaan en vrachtauto's en ander eng verkeer vloog langs ons heen. Zo kwetsbaar. Enorm omgereden over steile heuvels. Wel beloond door prachtig uitzicht over de vallei van Umbrië.
Voor de tweede keer Assisi bezocht. Vorige keer als echte pelgrims over de trappen (die eigenlijk op de knieën beklommen moeten worden maar dat ging ons te ver. Je fiets omhoog duwen is net zo erg!). Dit keer maar gewoon over de weg. Ook erg. De bekende plekken nogmaals bezocht ( in ons geval twee terrassen, buiten de kerk en t stadje natuurlijk) en besloten weer naar beneden af te dalen om in alle eenvoud op de camping te gaan staan, zoals Franciscus gewild zou hebben.
overigens was t eten hier op de camping niet perse zo eenvoudig. Ideeën opgedaan voor thuis: mozzarella met ansjovis en courgette bloemen uit de oven , is recept nummer 1 en bressao met ricotta en bosvruchten t andere.
Vanavond Charlotte en rosa nog even gesproken en last gekregen van heimwee. Het is zo lang geleden dat er geen kinderen waren op mijn verjaardag. Ik wilde het zo en dat is ook goed maar ik mis t nu wel. Morgen gewoon fietsen, ik zou niet anders willen. Geen fratsen.

• 22 Juli 2014 - 18:39

Marein:

Lieve Angeline en Joop.
    Angeline, eerst je verjaardag. Van harte. Van harte. Zoals je zegt, toch maar mooi een vrouw van zestig die naar Rome fietst. Als ik zie wat jullie meemaken, een topprestatie. En Joop! Lukt het jou ook nog een beetje? Je bent per slot geen marathon-loper. Maar ik ben trots op jullie. Ik drink op je 60e verjaardag en op jullie behouden tocht.
    Veel liefs, Marein