Dag 26 - 40km - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Dag 26 - 40km - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Dag 26 - 40km

Door: joop

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

23 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

De dag erna. Dag 26. camping monte el sole. Nardi ligt vlakbij. Daar zijn we vandaag heen gefietst vanaf Aquaparte. Daar ontbeten onder de zorgende blik van de mevrouw van dit prachtige hotel. Zoals angeline al zei ligt het er vervallen en gesloten bij. Na enige malen aanbellen en kloppen konden we er slapen in die prachtige Jugendstil kamer. Gisteren was angeline haar verjaardag toch al zo'n versierde dag met extra veel bloemen ( bij reitsma besteld), uitzichten en lekker veel klimmen. Vandaag een korter traject. We waren om vier uur hier. Ook weer veel geklommen, met name weer naar deze camping toe met stukken van 9%. Maar een heel authentiek San Gemini bezocht, straatjes met doorkijkje op het prachtige umbria landschap
Beboste heuvels, zonnebloemen en stadjes op de toppen. Daarna geluncht In Nardi ook een oeroude stad vergroeid met de berg, gesticht door de Romeinen in 200 voor c. In oud kerkje was een cellisten en pianiste onder leiding van leraar sjostakowich sonate aan het in studeren. Wonderlijk mooie klanken vol weemoed en passie van deze grote meester.. Toevallig een van mijn favoriete stukken. Een kadootje zegt angeline dan !! Hoe waar! Umbrie is prachtig. Morgen nog een hele pittige jongen en vrijdag rijden we uit naar Roma.!!!!