Dag 21 Ravenna St. Piero in bagno 85 km 42' C - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Dag 21 Ravenna St. Piero in bagno 85 km 42' C - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Dag 21 Ravenna St. Piero in bagno 85 km 42' C

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

20 Juli 2014 | België, Balen

Ravenna was ons niet gunstig gezind: het bleef maar ver weg liggen toen wij vanaf de kust de stad binnen wilden fietsen: autobanen, kanalen zonder brug, etc. Na een ochtend rit door de natuur viel ons de stranddrukte wat zwaar. Bovendien was het erg heet. Eenmaal in de stad konden we de jeugdherberg waar we wilden slapen niet vinden. Toen dat gelukt was werden we toch een beetje eigenaardig behandeld. Ik weeg t niet goed te beschrijven maar toch alsof we ook 16 jaar zijn en van plan de zaak af te laten branden. Geheel overeenkomstig de verwachting ging vannacht het brandalarm: deuren gingen open en dicht, schreeuwen, etc. niets aan de hand.
Vandaag om 10u op de fiets , zoals elke dag. Eerst nog een gebruikelijk bezoekje aan de apotheek: dit keet vanwege joop's keelpijn. Blijkt een speekselklier ontsteking. Ook maar wat sali minerali ingeslagen.joops stuurtas lijkt wel een mobiele apotheek, zo vaak hebben er al zalfjes , pillen Ed ingeslagen. Maar goed, op eg dus. De stad achter ons gelaten en daar verschenen de Appenijnen aan de horizon. Ver weg nog. Maar in ene waren we er midden in. Eerst geleidelijk omhoog, vals plat noemen ze dat. Later gewoon duidelijk steil omhoog.erg warm. Joop had t zwaar met keelpijn en zo. We werden beloond met een wondermooi hotelletje , al 200 jaar zo als t is, met de mooiste kamer ooit en een heerlijk diner. Buiten bleek bovendien een muziekfestival aan de hand: van Jimi Hendrix tot dixieland : alles te beluisteren in een klein stadje hoog in de bergen. Alles van een kwetsbare authenticiteit. Bijzonder.