dag 13 merano ora 60 km en tot 17 - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu dag 13 merano ora 60 km en tot 17 - Reisverslag uit Balen, België van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

dag 13 merano ora 60 km en tot 17

Door: Mooi warm weer

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

10 Juli 2014 | België, Balen

Vandaag zou een rustdag worden. Kort stukje fietsen, eindigen aan een meertje, zwemmen enzo: vakantie houden. Zonder duidelijke oorzaak liep t anders: een dag met een gaatje!
Vanmorgen laat wakker geworden. Iets te maken met de letterlijke en figuurlijke kater van gisteravond toen er een bepaalde wedstrijd woedde? Wellicht. DaarnA schoenen kopen voor joop in merano (heel mooie stad. Keizerin Sisi was er dol op).zodat ie niet met zijn altijd rond waaierde veters tussen de raderen kan komen. Pak can mijn hart. Fietspad naar Bolzano zoeken. Hebben ze goed verstopt. Na halsbrekende toeren dan toch op t goede pad. Inmiddels is dit veel geroemde fietspad een soort autobaan voor fietsers geworden: recht zo die gaat en vol met verschillende type fietsers. Gevolg is dat inhalen net zo een toer is als op de snelweg: types op super snelle fietsen vliegen De om de oren, oude opaatjes slingeren er tussen Door. Geef mij maar de gewone wereld. En niet langs een hek met 200 km strak fiets asfalt voor je. Bolzano bleek zich ook te verstoppen voor ons. En dag van tutten, zoeken naar de weg en aankomen op een geheel Hollandse camping: veel mensen, dicht op elkaar.nou ja: niet geheel mijn dag. Ik hoop op vrije paden en mooie landschappen. Minder georganiseerd als de omgeving hier ( waar ik niet eens s morgen even op mijn matje kan zitten..).

Dag 14 rovereto ! 80 km naar beneden via prachtige tocht langs de Adige vanuit Auer. Prachtig fietsen bekend vanuit de tochten in de auto maar het zuiden maar in het mooie land op de fiets . Vandaag ook trento aangedaan, oude Italiaanse sfeer mooie stad . Vandaag echt geland in Italië lekker warm, eten buiten o terras in prachtig dorp rovereto !!




Dag 15 Rovereto Verona 80 km aanvankelijk prachtig weer.
Stortregen, onweer wat volgens de voorspelling nog tot 21u gaat duren. Welkom in Verona. Het is nu 17u en we schuilen reeds enige tijd op een terras, onder een lekkend zeiltje. Bier en pinda's voor de neus. Als je je te dicht naar de rand van t afdakje begeeft word je kletsnat, laat staan als je erdoor heen zou willen. Het beste ervan maken in deze stad waar veel herinneringen liggen. Ons eerste bezoek hier met de HY, de kinderen meegenomen naar hun eerste opera.. Het tweede bezoek, vanuit Venetië waar we toen kampeerden. Nog een opera. Ik herinner me een houten kont na 3 uur!
Onze 15e dag! Onvoorstelbaar dat we zo ver gewoon maar gefietst zijn! Niet perse heel zwaar, hoewel het traject van vandaag wat onverwachte hellingen had (10% over best lang parcours). Allemaal gefietst! Dat geeft de fietser vertrouwen! Want de Appenijnen wachten op ons: de zwaarste hellingen van de hele reis! Prachtig landschap vandaag. De Alpen verdwenen op gegeven moment heel onverwachts en een grote vlakte lag voor ons!
Het is een wonderbaarlijke tocht geweest vanaf de Bodensee. Het is zo snel gegaan dat ik moeite heb plaats en gebeurtenis bij elkaar te houden.alsof de heftigheid van de passen en met name de afdaling sneller en heftiger zijn dan je met je geest kunt bijbenen. De afdalingen gingen mzo nu en dan door verstilde dorpjes langs de bergwand geplakt en daar raas je dan door heen (en met ons hele groepen mountainbikers), niet echt gijn voor de inwoners lijkt me.
Kortom: het duizelt mij van de beelden, ervaringen, plekken. Is dat een signaal dat een mentale / fysieke rustdag aan de orde is? Wie weet! Maar elk volgend stadje trekt
Dag 16
Na 60 km fietsen geland in Montagnana. Een prachtig geheel ommuurd stadje op onze weg naar ferrara . maandag middag uitgestorven maar sfeervol en authentiek zoals het er al honderden jaren bijligt. In prachtige kerk aangegesproken door een oud vrouwtje die uitpakte over de wonderen van H. Antonius. (Heilige Antonius beste vrind...) met dezelfde blik en handbeweging als mijn moedertje . Gelijk maar kaarsjes opgestoken voor mijn zussen en Ron. Vandaag na worsteling uit Verona over het Italiaanse land gefietst, leeg land, Belgisch aandoende rommeligheid van villaatjes verlopen industriële of agriculturele archeologie prachtige vergane glorie buitens in heftige wolkenluchten regenflarden em zon explosies . Een goede rijke dag .

Dag 20 argenta Ravenna 50 km
Gisteravond

  • 12 Juli 2014 - 15:10

    Angelineenjoop :

    Wat zijn jullie al ver!!! Even op de kaart gekeken.
    Het lijkt me een mooie route naar rome. Heb er even aan gedacht jullie daar toe te juichen als jullie de stadsgrens passeren. Tegen die tijd zal ik dat zeker in gedachten gaan doen.
    Rij voorzichtig! Xxeveline

  • 14 Juli 2014 - 22:13

    Angelineenjoop :

    ha fietscracks! chapeau hoor. maar ook: wat een belevenissen. erg leuk om te volgen en in gedachten mee te fietsen... (haha wel de lusten, lasten zijn voor jullie!). veel plezier en take care. veel kaarsjes branden :-)
    groeten van lineke

  • 14 Juli 2014 - 22:15

    Angelineenjoop :

    btw: jullie zijn inmiddels aan het italiaanse vlaggetje toe hoor (ipv de belg!). XL

  • 15 Juli 2014 - 09:20

    Angelineenjoop :

    Zo, jullie zijn al lekker ver gevorderd zo te zien. Benieuwd hoe ver het nog is naar Rome. Ik blijf de berichten volgen en geniet intussen lekker van het binnenstadgebeuren. Eind van de week wordt een ware hittegolf verwacht, dat belooft wat voor alle op stapel staande festiviteiten ...
    Kees.

  • 15 Juli 2014 - 12:19

    Ella:

    Het is leuk het verschil te zien tussen het fietsen naar Rome en de tocht wandelend af te leggen. Bij ons ging het beduidend langzamer. Is dan ook de beleving anders? Lijkt me wel zo te lezen. Fietsen lijkt me veel vermoeiender en ik vind het goed dat jullie dat zo makkelijk lijken te doen. Leuk om jullie verhaal te volgen.
    Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Balen

angelineenjoop

angeline, wordt onderweg 60, en joop, 66, op de fiets naar rome. We willen proberen in vier weken er te zijn.

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6553

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: